14 lis 2011

Mój naturalny sposób na wzmocnienie włosów!

Rumiankowo...czyli stary i sprawdzony sposób na wzmocnienie włosów!




Pewnego dnia z ciekawości zaszłam do sklepu zielarskiego no i zobaczyłam ja Płukankę ziołową!
Pomyślałam czemu nie może warto spróbować przecież nie powinna zaszkodzić.
I tak wpadła w moje ręce...
Powiem że dodaje nie tylko ładnego blasku włoskom ale również wspomaga leczenie łupieżu,stanów zapalnych i wypadaniu!


Lecznicze działanie rumianku znane było już w starożytności, kiedy to używano tego cennego zioła do łagodzenia bólu brzucha i stanów zapalnych, przemywania ran, oczu.

Należy też wspomnieć o istotnej roli tego zioła w kosmetyce. Przemywanie twarzy wywarem z rumianku kilka razy tygodniowo powoduje, że skóra staje się zdrowsza i miększa w dotyku. Ten sam wywar można stosować do płukania włosów (zwłaszcza blond). Włosy stają się wówczas bardziej podatne na układanie oraz mają połysk.

Wracając do medycyny należy wspomnieć, że rumianek może być używany zewnętrznie jako kompres. Natomiast olejek rumiankowy jest dobrym środkiem do masażu zbolałych kończyn. Aby zrobić dobry olejek rumiankowy do masażu ciała w przypadku bólów pleców, nerwobólów i nie tylko, wystarczy mała butelka wypełniona rumiankiem i zalana oliwką z oliwek. Butelka powinna być szczelnie zamknięta, postawiona w miejscu słonecznym na około 2 tygodnie. Używać w razie potrzeby, przechowując go w lodówce.

 

Zastosowanie: Płukanka z ziół wzmacnia cebulki włosów,pobudza wzrost,podkreśla naturalny kolor włosów.Regularnie stosowanie płukanki zapobiega wypadaniu,pielęgnuje włosy i łagodzi podrażnienia skóry głowy.
           





25 komentarzy:

  1. używam rumianku do płukania i dolewam do niego octu winnego albo jabłkowego, włosy pięknie potem błyszczą :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jakos nie znalam tego sposobu

    OdpowiedzUsuń
  3. z wypadaniem pomogło ? hmm.. ja jedynie płukanki robie z pokrzywy ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tego nie znałam, ale ja często używam na włosy żółtko z oliwą. Dobre przy przesuszonych włosach.

    Zapraszam też na konkurs na moim blogu
    http://niebieskookagigi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny pomysł, tylko boję się rozjaśnienia pasemek.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ooo, fajny produkt :) Ja do rumianku podchodzę ostrożnie, bo czasami mam uczulenie na niego :/

    OdpowiedzUsuń
  7. Przypomniałas mi ,że dawno dawno temu jeszcze chyba w czasach gimnazjalnych mialam jakies płukanki do włosów z zielarskiego:) Chyba ponownie sie skuszę:)

    OdpowiedzUsuń
  8. ciekawa metoda :)

    OdpowiedzUsuń
  9. gdybym nie miała ciemnych włosów...;)

    OdpowiedzUsuń
  10. uwielbiam wielofunkcyjnosc rumianku :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Chętnie bym wypróbowała tą płukankę, ale jeśli jest rozjaśniająca to niestety nie na moje włoski.

    OdpowiedzUsuń
  12. a płukanka rumiankowa nie rozjaśnia delikatnie włosów? :) ja jestem farbownay rudzielec i bałabym się wypłukania koloru :(

    OdpowiedzUsuń
  13. A to jest do każdego koloru włosów? Czy ja mam brązowe to też mi rozjaśni trochę? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. masz jakiś sposób na wypadanie włosów? ponieważ widzę że znasz się na tego typu sprawach :D

    OdpowiedzUsuń
  15. z reguły płukanka polecana jest do włosów blond,lub do delikatnego rozjaśnienia i poprawy koloru.
    A no co do sposób na wypadające włosy to ja mam kilka sprawdzonych metod i faktycznie pomagają :)
    stawiam na naturalne sposoby i kosmetyki które możemy dostać nie tylko w drogeriach !

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja rumianku i wszystkiego co ma go w składzie się wystrzegam,ponieważ ociepla kolor ;( podobnie jak miód czy cytryna...

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja jestem brunetką więc z płukanki niestety nie skorzystam :) Chociaż też słyszałam wiele dobrego na temat rumianku :)
    Pozdrawiam Cie.

    OdpowiedzUsuń
  18. ja już tyle specyfików na wypadające włosy próbowałam,że już ręce mi opadają nie wspominając o tabletkach...nie wiem czy słyszałaś,że dobry na włosy jest aloes(taka roślinka podobna do kaktusa)
    Bardzo podoba mi się twój blog,dodaje również do obserwowanych bo chce tu wpadać często!
    Trzymaj się cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Naturalne takie mam :) ładną muzykę masz w tle na blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  20. ooo, no wygląda ciekawie, muszę spróbować:)
    jesteś śliczna! :)
    pozdr, i zapraszam do mnie- denzee.

    OdpowiedzUsuń
  21. słyszałam o rumianku, ale nigdy nie stosowałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Obserwuję i zapraszam do mnie :)
    kawaii-doll-kawaii-doll.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. witam

    zapraszam na konkurs do wygrania sukienki z japanstyle i nie tylko (do wyboru na portalowym butiku) zasady konkursu na topModeo.pl dla zalogowanych a wystarczy tylko się zalagować nic nie tracisz a wiele możesz zyskać -> ekstra ciuchy na sylwestra sama wybierasz sie nagrodę lub wymieniasz ją na kasę www.topModeo.pl

    (jest to nowy portal który w ramach otwarcia oferuje konkurs i wspaniałe nagrody) na topModeo.pl możesz dodawać zdjęcia, filmy, rozmawiać na czacie, forum, hydeparku, dodawać ogłoszenia (kupię, wymienię, sprzedam) i wiele innych ciekawych mozliwości.. zapraszam

    ps. współpracujemy również z blogami w razie chęci współpracy proszę o kontakt (na portalu w zakładce kontakt)

    OdpowiedzUsuń
  24. a coś do ciemnych włosów?
    chętnie bym wypróbowała zioła w walce z moimi niepokornymi włosami
    tej zimy kondycja ich jest niefajna :(

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo cenię naturalne środki do pielęgnacji . Jestem blondynką więć zaoptrzę się w taką płukankę :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze:)